Την Παρασκευή 29 Ιουνίου υλοποιήθηκε στη Βιβλιοθήκη μας στο πλαίσιο των καλοκαιρινών δράσεων, πρόγραμμα διατροφής και άσκησης με τίτλο «Τρέφομαι σωστά, κινούμαι πιο συχνά!», για παιδιά ηλικίας 5 – 8 ετών. Οι εθελόντριες καθηγήτριες Φυσικής Αγωγής Πικέα Μπία (Μaster of Εducation), Πλακούδα Κωνσταντίνα και Τσάμη Κατερίνα (Μaster of Εducation) σχεδίασαν και υλοποίησαν για δύο ώρες στοχευμένες δραστηριότητες, για να μυήσουν τα παιδιά στον υγιεινό τρόπο διατροφής και στη δια βίου άσκηση.
Το πρόγραμμα ξεκίνησε με μουσικοκινητικό παιχνίδι γνωριμίας, προκειμένου τα παιδιά να γνωριστούν μεταξύ τους, να αισθανθούν άνετα και να διαμορφωθεί το κατάλληλο μαθησιακό κλίμα και το δέσιμο της ομάδας.
Ακολούθησε η αφήγηση του παραμυθιού «Ο Βίτα και η Μίνη κυνηγούν μια βιταμίνη» της Κατερίνας Μανανεδάκη.
Την αφήγηση συνόδευε προβολή της εικονογράφησης του βιβλίου για να κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών. Μέσα από το παραμύθι τα παιδιά έμαθαν τις συνέπειες της κακής διατροφής και τα οφέλη των υγιεινών επιλογών στα καθημερινά μας γεύματα.
Η εμπέδωση έγινε με μουσικοκινητικό παιχνίδι προσομοίωσης, όπου τα παιδιά μιμήθηκαν την καθημερινή κίνηση ενός δυνατού και υγιή οργανισμού και ενός οργανισμού με κακές διατροφικές συνήθειες και καθιστικό τρόπο ζωής.
Η επόμενη δραστηριότητα αφορούσε τον διαχωρισμό των τροφών στις ομάδες τροφίμων. Τα παιδιά μέσα από μια διαδραστική παρουσίαση κατέταξαν τα τρόφιμα σε οκτώ ομάδες: Δημητριακά, γαλακτοκομικά, κρέας και αυγό, φρούτα, λαχανικά, όσπρια, λίπη και λάδια, γλυκά και σνακ.
Στη συνέχεια, με σύνθημα «Για κοφτερό μυαλό, τρώω κάθε μέρα πρωινό!» τα παιδιά δημιούργησαν εικαστικά, το δικό τους πιάτο ενός πλήρες πρωινού που πρέπει να συνδυάζει τρόφιμα από τις ομάδες των γαλακτοκομικών, δημητριακών και φρούτων.
Και επειδή η διατροφή πρέπει πάντα να συνδυάζεται με την καθημερινή κίνηση και άσκηση, δόθηκαν στα παιδιά οδηγίες για το πώς μπορούν να αυξήσουν την καθημερινή τους δραστηριότητα, συμμετέχοντας, όχι μόνο σε οργανωμένα αθλήματα, αλλά αλλάζοντας τις καθημερινές τους συνήθειες: βοηθάω στις δουλειές του σπιτιού, μετακινούμαι με τα πόδια ή το ποδήλατο στις κοντινές αποστάσεις, ανεβαίνω με τις σκάλες, αποφεύγω καθιστικές δραστηριότητες (τηλεόραση, υπολογιστή, βιντεοπαιχνίδια κτλ.), παίζω με τους φίλους μου στη γειτονιά.
Τα μουσικοκινητικά παιχνίδια που ακολούθησαν ήρθαν να κάνουν πράξη τις οδηγίες και η αίθουσα της Βιβλιοθήκης γέμισες με θετική ενέργεια και χαρούμενες παιδικές φωνούλες.
Η τελευταία δράση έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά να δουν πιο ελκυστικά τα φρούτα, αφού δημιούργησαν δύο υπέροχες πίτσες φρούτων. Η βάση της πίτσας ήταν μια μεγάλη στρογγυλή φέτα καρπούζι και τα υλικά ήταν φρούτα εποχής.
Τα παιδιά όλα μαζί κατανάλωσαν με μεγάλη ευχαρίστηση την «εναλλακτική» πίτσα και άφησαν μόνο… τα κουκούτσια!!!
Το πρόγραμμα έκλεισε με την απονομή αναμνηστικών συμμετοχής.
Βλέποντας την έκφραση ενθουσιασμού στα πρόσωπα των παιδιών μετά τη λήξη της εκδήλωσης, μπορούμε αβίαστα να συμπεράνουμε πως το μεράκι και η αγάπη των εκπαιδευτικών σε συνδυασμό με την συνεχόμενη κατάρτισή τους, είναι ικανά για να κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον 24 παιδιών επί μιάμιση ώρα, να τα σαγηνεύσουν, να τα ενθουσιάσουν και να πετύχουν τους στόχους (γνωστικούς, συναισθηματικούς και ψυχοκινητικούς) της εκδήλωσης.
Κυρία Μπία, κυρία Κωνσταντίνα, κυρία Κατερίνα σας ευχαριστούμε θερμά !
Πόσο τυχεροί είναι οι μαθητές σας !!!!