Την Τρίτη 25 Ιουνίου 2019 συναντηθήκαμε στο χώρο της Δημόσιας Βιβλιοθήκης Πύργου παιδιά Ε’ & ΣΤ’ τάξης δημοτικού και μέσα από το παιχνίδι προσπαθήσαμε να καταλάβουμε την έννοια του ρυθμού στη μουσική.
Μιλήσαμε για τον τρόπο γραφής μουσικής, για τη προέλευση των ονομάτων των φθόγγων, για τη συμφωνική ορχήστρα, τα όργανα που την αποτελούν, τη θέση του μαέστρου και το σχήμα, καθώς και τη διάταξη και τους χώρους που εμφανίζεται .Είδαμε αίθουσες από τη Βιέννη, Μέγαρο Μουσικής, Θέατρο Απόλλων Πύργου, Πανεπιστημίου Πατρών.
Κάναμε αναφορά στον μαθηματικό Πυθαγόρα και το μονόχορδο, διαχωρισμό ρυθμού και μελωδίας μέσα από το γνωστό τραγούδι «μήλο μου κόκκινο», τραγουδήσαμε σε μορφή κανόνα, μάθαμε νότες με το παλαμοπεντάγραμμο, μιλήσαμε για τη φωνή, το διάφραγμα, τη στάση σώματος στη διάρκεια του τραγουδιού, προυποθέσεις για σωστό τρόπο ερμηνείας ,δείξαμε τον τρόπο που επικοινωνούμε με τους χορωδούς μέσα από τα χέρια και τι δείχνει το καθένα κάνοντας πρακτική με τον εθνικό μας ύμνο.
Προβολή βίντεο με κοριτσάκι που χωρίς χέρια παίζει πιάνο με τα πόδια και τραγουδάει και αναφορά στη δύναμη της μουσικής και τη συντροφικότητα που μας προσφέρει καθώς είναι κάτι που δεν το αποχωριζόμαστε και μας ακολουθεί τόσο στην καθημερινότητά μας όσο και σε όλη τη διάρκεια της ζωής μας.
Εμψυχώτρια ήταν η κ. Κωστούλα Σακκά-Κυρίτση
Καθηγήτρια μουσικής
Πρ. Καθηγήτρια πιάνου και ανώτερων θεωρητικών στα παραρτήματα Ελληνικού Ωδείου Αμαρουσίου,Πατρών και Πύργου
Πρ. Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Δ/θμις Εκπ/σης Ηλείας
Πρ. Διευθύντρια Γυμνασίου Βουνάργου
Πρ. Σχολική Σύμβουλος Μουσικής Αγωγής Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας
Ευχαριστούμε την εθελόντρια κ. Χαρά Καπαρέλη για την πολύτιμη βοήθειά της